Svårare än jag trodde

Det här med varmbänk.... Mycket svårare att få igång, än jag trodde då jag började. 

Har varit hus- och djurvakt åt min syster, så vi har inte varit hemma så mycket. På onsdag morgon visade termometern ännu på 5grader, men igår hade den sjunkit till 3grader. Gjorde en grop och fyllde den med spån, hö och bajs från kaninen, öste på en näve hönsgödsel och vattnade med varmt kissvatten, så hoppas på att det skall agera lite katalysator. Lade också i några varma tegelstenar, för att se om organismerna vaknar av lite extra värme. Imorgon får jag se vad som har hänt på två dygn. Hoppas hoppas på värme! 

Annars så har jag ett enormt behov att få peta i jorden! Så och fixa. Tur så är vi borta mycket fram till måndag eftermiddag och åker sen iväg på en kryssning, så det borde ju gå att hålla mig borta från mylla och fröpåsar i en vecka. Och en vecka är mycket tid nu på våren. Jag vet ju att det kommer uppstå utrymmesbrist i fönster och under lampor och genom att skjuta fram sådderna lite lite, så gör jag det lättare för mig själv (trots att jag VET detta, så har jag nog svårt att hålla mig borta från jord och frön...).

Istället försöker jag fokusera på att hitta ställen att få tag i jord på. Eller jord är väl fel, kompostmaterial handlar det mestt om. Halm borde jag få några balar av i nästa vecka, en bekant skall börja spara kaffesump åt mig, jag ska övertala mor och syster att ge rester av grönsaker o frukt åt mig att slänga i bokashihinken.... Många bäckar små osv. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kihlmanskagarden.blogg.se

Våra trädgårdsprojekt. Stort och smått. Vackert och gott.

RSS 2.0