Mars är här!

1mars är ett härligt datum. Det betyder att vi äntligen är inne i en vårmånad. Visst brukar vintern pågå fram till slutet av mars här, med många köldgrader, snö och obehagligt, men vi är i alla fall på gång.

Idag startade våren med -7grader och sol, då jag och barnen steg upp vid 7. Sol har vi fått njuta av flera dagar nu, men det verkar vara över snart. Synd, för man får nog så mycket mera energi av allt ljus. Och så mår sådderna i köksfönstret så mycket bättre, då ljuset strömmar in. Och snart är det dags för flera sådder. Några veckor väntar jag ännu, så att jag får bort varmbänkens plantor först, men sen är det dags att börja fylla fönstren riktigt rejält. Måste bara hitta några barnsäkra hyllor att ha plantorna på?

Och varmbänken? Jo, den börjar nog visa tecken på att komma igång. Igår på morgonen var den 0grader i mitten, idag 5grader! Nu får den sköta sig själv under dagen och ikväll, när mannen kommer hem, ska jag vattna den med lite hett vatten igen. 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kihlmanskagarden.blogg.se

Våra trädgårdsprojekt. Stort och smått. Vackert och gott.

RSS 2.0