Inplastat

Utrymmesbrist är det säkert många som har nu under våren. Så även jag. Mitt största problem är att vi eldar i vardagsrummet, så det är inte ovanligt med temperatur kring 25grader där och 22grader i köket. Lite väl varmt för små plantor. Och i övre våningen leker barnen (1år och 2,5år gamla) så där skulle plantorna inte bli långlivade av den orsaken, är jag rädd.

För att lite lösa detta har jag idag spänt upp bubbelplast påinsidan av fönstren i verandan. Vår veranda är inte uppvärmd och har enkla fönster, men med lite hjälp kan jag i alla fall hålla frostfritt där och sakta börja ställa ut plantor. Exempelvis kål, penséer och purjolök borde klara det bra. Och potatisen kan läggas där att rota sig. När det blivit ännu lite varmare om 3veckor eller så, ska dahliorna få flytta upp i ljuset och gladiolerna krukas för uppdrivning där. Och plötsligt kommer även verandan vara full...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kihlmanskagarden.blogg.se

Våra trädgårdsprojekt. Stort och smått. Vackert och gott.

RSS 2.0