Experiment Morsdagspotatis

Jag testar på lite ett och annat här hemma och ett experiment är att se om jag får fram nypotatis till morsdagen. 8maj är det lltså som gäller i år, så har ställt tre stycken potäter i fönstret, så att de skall börja göra groddar. De har kommit igång, men tror vi har lite för varmt och torrt inne, så groddarna vill torka. Idag ställde jag därför potatisen till hälften i jord, för att se om lite extra fukt runt dem hjälper.

Min tanke är att senare flytta över allt i stora krukor och ställa i källaren i det svala badrummet. Sedan vidare till verandan i april. Om våren kommer tidigt blir det att ställa ut krukorna i växthuset, skyddade av lite fiberduk. Blir intressant att se om vi får egenodlad nypotatis till morsdagslunch, tillsammans med en sallad från egna odlingar.  Och rabarberpaj förståss!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kihlmanskagarden.blogg.se

Våra trädgårdsprojekt. Stort och smått. Vackert och gott.

RSS 2.0