Årets första utomhussådd

Efter några dagar med regn och plusgrader hade jorden tinat så pass mycket i ena lådan att jag kunde så. Även om regnet föll, så var det härligt att få peta i jorden några minuter. 
Krafsade bort det översta lagret jord och strödde ut lite ruccolafrön och en massa rädisa. På med jorden och sen på med snö. Närmare våren kommer lådan få ett lock och fungera som en kallbänk.

Inomhus har jag också startat lite smått. I badrumsfönstret hoppas jag på att kunna dra upp lite sallatsplantor till varmbänken och i köket har jag persilja, paprika och penséer på gång. Även basilika, för att ha inomhus och få något blad nu och då under våren.

Annars är det mest planering och fundering som gäller nu. Hur mycket hästgödsel behöver jag i vår? Vilka ytor skall få av bokashin (nytt projekt, inne på andra månaden nu)? Hur mycket behöver jag av den och den sorten? Hur skall jag kombinera? Och när skall jag så vad?....



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kihlmanskagarden.blogg.se

Våra trädgårdsprojekt. Stort och smått. Vackert och gott.

RSS 2.0