På gång!

Känns så skönt att vara igång med varmbänken! Fick hem mina två lass hästskit och packade över i säckar och ämbar. En del hö har jag också att blanda ner och så finns det lite löv sparat från höstens krattande. Nu skall jag hämta hem två släp till och virke till ram och lock. Virket kanske jag skaffar hem imorgon och börjar såga och snickra ihop, men skiten får vänta till nästa vecka, så behöver jag inte packa den någonstans, utan kan lämna det kvar på släpet.

Isolering är ännu ett problem, men nog ska det väl lösa sig det också. Har några gamla liggunderlag att fästa runt ramen och gamla bäddmadrasser och täcken till locket. Lite hö eller mera löv runt kanterna, så skulle det bli riktigt perfekt! 

Köksträdgården ser verkligen inte prydlig ut just nu, med cirka 30st säckar med skit... Men om två veckor tittar vi istället på en (förhoppningsvis) fungerande varmbänk, som bara ökar i temperatur för var dag!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kihlmanskagarden.blogg.se

Våra trädgårdsprojekt. Stort och smått. Vackert och gott.

RSS 2.0