Hemma hos

I köksfönstret står min babykuvös, för de plantor som behöver lite extra omvårdnad. Annars är fönstret mest upptaget av basilika och penséer.

Uppe i barnens lekrum håller jag på att driva igång gladioler. Och några liljor och en dahlia. Och så står där den där deppiga dahlian, som fick lite för varmt vid brasan och nu inte riktigt trivs...

Verandan fylls av purjolök, potatis, rödbetor (väntar på att de ska gro. Kommer bli kantväxt i en sommarblomsrabatt), mera gladioler, rosenstav, dahlior, örter av olika slag.

I vardagsrummet trängs chilin med frösådda dahlior, zinnia, luktärter, kejsarvinda och solrosor. I år ska det blomma i vår trädgård!
Min stora citron står också där (observera energilampan, lite måst den ju skämmas bort). Ja och så torkar jag tvätten här. Tänker att fukten lite skall väga upp att det kan bli riktigt varmt här då brasan är igång. 

Även källare och växthus tar hand om en del plantor och så börjar det vara dags att driva upp mina 3lådor med dahliaknölar.... Och idag skall jag så solrosor och en till omgång basilika. Behöver mera hyllor till nästa år!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kihlmanskagarden.blogg.se

Våra trädgårdsprojekt. Stort och smått. Vackert och gott.

RSS 2.0