Fredag

Äntligen ordentligt vårväder! Varmt och soligt.

Den förgrodd potatisen fick flytta ut i sin låda. Lådan är skyddad av ett litet växthus i plast, så det borde skydda mot någon minusgrad. Och så finns ju fiberduk om det riktigt skulle krisa. Mellan potatisen petade jag ner några bondbönor. Sådde även första omgången ärter tillsammans med sonen.

Första tulpanerna har slagit ut. Tror detta var en sort som kom på köpet i höstast. Inte någon som jag kommer mig ihåg att ha valt, men jätteroligt med en sort som blommar nu före alla andra slår ut. Och så gillar jag de randiga bladen.

Och från den misslyckade varmbänken börjar vi nu få små smakprov. Rucola plockade jag en näve till mon lunchomelett, sonen (som hittills vägrat alla gröna blad) plockar gärna i sig de späda spenatbladen, dillen börjar vara klar att plocka av och rädisorna har börjat svälla till sig. Härligt att tänka vad som är på kommande!

Idag hoppas jag på en riktig utedag. Vi skall börja arbeta med att få upp vårt stängsle mot gatan. 30meter + 40meter är vad vi har framför oss. Målet är att få 20meter gjort denna helg. Vi måste ju ha tid att dricka mjöd och äta munkar också!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

kihlmanskagarden.blogg.se

Våra trädgårdsprojekt. Stort och smått. Vackert och gott.

RSS 2.0